wtorek, 14 marca 2017

Biblioteka mamy # "Dieta w ciąży. Zdrowe przepisy na 9 miesięcy".

"No i stało się! Będziesz mamą! na pewno towarzyszą ci nie lada emocje, a obok radości pojawia się także niepokój o przebieg ciąży i o dziecko. Zastanawiasz się m.in. nad tym, jak powinnaś się w tym szczególnym czasie odżywiać, żeby czuć się dobrze i zapewnić maleństwu jak najlepszy rozwój.
Pomoże ci w tym nasza książka przygotowana przez zespół żywieniowych profesjonalistek z dużym doświadczeniem zawodowym, które same- jako mamy - borykały się z wieloma wątpliwościami w okresie ciąży.



W książce znajdziesz:
  • sprawdzone przepisy na śniadania, obiady, kolacje i przegryzki,
  • podział przepisów na poszczególne trymestry,
  • informacje teoretyczne dotyczące żywienia w ciąży i praktyczne wskazówki,
  • mity na temat diety przyszłych mam,
  • wyliczenia kaloryczne, zawartości białka, tłuszczów, węglowodanów i błonnika dla każdej potrawy.
Ta książka to zbiór kulinarnych inspiracji przygotowanych przez profesjonalne dietetyczki, by 9 miesięcy ciąży upłynęło smacznie i zdrowo!"
Źródło :www.rm.com.pl

Autorki książki: Magdalena Czyrynda-Koleda, Magdalena Jarzynka-Jendrzejewska, Ewa Sypnik-Pogorzelska i Monika Stromkie-Złomaniec  - są specjalistkami do spraw żywienia pracującymi na co dzień w Poradni Dietetycznej Dietosfera.

Książka podzielona jest na trzy rozdziały, czyli trzy trymestry ciąży, co bardzo ułatwia "poruszanie się" po książce. Każdy rozdział podzielony jest na podrozdziały : śniadania, przegryzki, obiady i kolacje. Znalazłam jedną wadę, czyli brak fotografii do potraw. Jestem przyzwyczajona jednak do tego, że przy przepisach są uwiecznione na zdjęciach potrawy. Jednak znalazłam więcej zalet m.in. potrawy są skomponowane ze zdrowych produktów, przy posiłkach jest podana ich kaloryczność oraz na końcu książki są zawarte fakty i mity związane z odżywianiem w ciąży.

Czekoladowy budyń jaglany (4 porcje)

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej (suchego produktu)
  • 2 szklanki mleka 2%
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady 70%
  • 2 łyżeczki miodu
Kaszę opłukać pod bieżącą wodą, odcedzić i wlać mleko, przykryć i poprowadzić do wrzenia. Gotować przez 15 minut, aż kasza zrobi się miękka.
Czekoladę połamać na kostki i dodawać do gotującego się mleka z kaszą, intensywnie mieszając, tak by czekolada się rozpuściła.
Ugotowaną kaszę zmiksować w blenderze i dodać miód. Miksować, aż masa nabierze gładkiej konsystencji. Podawać na ciepło lub zimo.



Filiżanka budyniu:
Energia: 300 kcal
Białko: 8,5 g
Tłuszcze: 13,8 g
Węglowodany: 35,6 g
Błonnik: 3,4 g


Przepis pochodzi z książki : "Dieta w ciąży. Zdrowe przepisy na 9 miesięcy."

Zapraszam na stronę internetową Wydawnictwa RM (TU)
"Dieta w ciąży. Zdrowe przepisy na 9 miesięcy" (TU)

2 komentarze:

  1. Ja w pierwszej ciąży bardziej zwracałam uwagę na to co jem.. Dieta, to za duzo powiedziane i chociaż zdarzało mi się wyskoczyć na fast-food to w granicach rozsądku. Teraz przyznaję się, że trochę bardziej sobie folguję, ale cóż, widać dziecko potrzebuje... :p :) pozdrawiam

    http://matkowac-nie-zwariowac.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć nie jestem w ciąży to wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń