wtorek, 9 sierpnia 2016

Jak zacząć zdrowo się odżywiać?

Zdrowo się odżywiać wcale nie jest trudno. Wystarczy trochę chęci, wiedzy i samokontroli. Jeżeli ktoś nie ma wiedzy na ten temat to warto tego posta przeczytać do końca. Gwarantuję kilka cennych rad, co do zdrowszego odżywiania się.
Wiadomo, że początki nie są łatwe, ale od czegoś trzeba zacząć.



1. Czytaj etykiety.
To najważniejszy element do zdrowszego stylu życia. Nie powinniśmy kupować tzw.'gotowców', bo jak wiadomo nafaszerowane są chemią. A powinniśmy zwrócić także uwagę na zawartość soli i cukrów w produktach. Jeżeli jest na początku listy składników to jest tego dużo- za dużo. Pamiętajmy, im mniejsza lista składników danego produktu, tym lepiej dla naszego zdrowia.

2. Węglowodany nie są takie złe.
Większość osób uważa, że nie powinno się jeść węglowodanów bo od nich się tyje. Jednak nie do końca tak jest. Powinniśmy wybierać węglowodany pełnoziarniste, czyli np. makaron razowy, pieczywo żytnie czy mąkę żytnią lub razową. Te produkty posiadają weglowodany, ale z pełnego ziarna, czyli są lepsze dla naszego organizmu.

3. Mniej alkoholu więcej warzyw.
Tu chyba za dużo nie muszę się rozpisywać. Wiadomo alkohol od czasu do czasu nikomu nie zaszkodzi, ale już jego większe ilość to zaszkodzą. I nie chodzi tu wcale tylko o zdrowie, ale także o figurę, samopoczucie czy cerę. Więc pamiętajmy o jedzeniu codziennie kilku porcji warzyw i owoców.

5. Planuj posiłki.
Własnie planowanie to podstawa zbilansowanej diety. Posiłki planujmy na 3-4 dni. I do tych zaplanowanych posiłków róbmy zakupy. Zaoszczędzi to nam czas i pieniądze . Wtedy będzie wszystko jasne co mamy kupić i może nie będą nas kusić jakieś fast foody.

6. Ćwicz! Ruszaj się.
Oczywiście nie musisz od razu biegać po 6km. Wystarczą na początku spacery, lekka gimnastyka, a może taniec.

7. Wysypiaj się.
Wiem, że wysypianie nie zawsze od nas zależy. A to praca, stres, dziecko. Rozumiem. Bo sama nie zawsze mogę się wyspać, ale jednak te 7 godzin snu to dla zdrowia powinno być.

8.Woda to podstawa.
Dziennie powinno się wypijać 1,5-2 l wody niegazowanej. Może nie każdy ją lubi, ale woda nie musi być nudna. Super sprawdza się woda z cytryną i miętą albo z cynamonem i jabłkiem.

9. Ogranicz cukier.
Pamiętajmy, że cukier jest w bardzo wielu produktach spożywczych. Więc jego czystą postać i oczywiście słodycze powinniśmy ograniczyć do minimum. Nie mówię tu o zamiennikach cukru, czy domowych słodyczach (ale tych zdrowych). Bo całkowicie z cukru zrezygnować się nie da. Bynajmniej w moim przypadku ;-)

10.Jedz regularnie.
Powinniśmy jeść 4-5 posiłków dziennie. Oczywiście to zależy od naszego trybu życia. Jednak przerwy miedzy posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3 godziny, a ostatni posiłek powinien być zjedzony 2 godziny przed snem. Pamiętajmy ,że śniadanie to podstawa każdego dnia.


Mam nadzieję, że te kilka rad pomogą Wam zacząć zdrowy styl życia. A może ktoś by coś dodał do tej listy?

1 komentarz:

  1. Troszeczkę zdrowego tłuszczu również nie zaszkodzi-wręcz przeciwnie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń