sobota, 20 sierpnia 2016

Dietetyczne ciasto z cukinii

Sezon na cukinię już jest w pełni. I u mnie ostatnio zawitała, ale trochę w innej odsłonie- na słodko. Choć jest to zdrowy deser to jednak trochę słodyczy w nim jest, u mnie w postaci miodu. Ciasto idealne na spotkanie ze znajomymi, choć jest w nim cukinia to jej tak naprawdę nie czuć.




Dietetyczne ciasto z cukinii

  • 4 jajka
  • 2/3 szklanki mąki razowej żytniej (może być też orkiszowa)
  • 1 mała cukinia (ok.200 g)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki kakao
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 40 g gorzkiej czekolady
  • aromat waniliowy
Białka ubijamy na sztywną pianę. Do tego dodajemy żółtka i miód. Cukinię obieramy i trzemy na tarce o grubych oczkach, po czym mieszamy z ubitymi wcześniej jajkami. Dodajemy cynamon, proszek do pieczenia, kakao, mąkę i kilka kropel aromatu. Całość lekko mieszamy. Tak przygotowaną masę wylewamy na wysmarowaną tłuszczem blachę. Wierzch posypujemy pokrojoną na małe kawałki gorzką czekoladą. Pieczemy 30-45 minut w 180 st. C.

SMACZNEGO!

A Wy robiliście takie ciasta z warzyw (niekoniecznie z cukinii)?

3 komentarze:

  1. Cukinię bardzo lubię ale nie robiłam w formie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam ciasta z cukinii :) Ale teraz przymierzam się do ciasta z dyni, ale bardziej w formie "sernikowej" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z dyni to jeszcze nie robiłam, ale już od jakiegoś czasu zamierzam zrobić;-) więc może niedługo to nastąpi.

      Usuń