niedziela, 22 maja 2016

PORZECZKOWIEC Z CUKREM POLSKIM.

Na spotkaniu w Kętrzynie ( TU i TU ) dostałam super produkty od firmy Cukry Polskie ( http://www.polski-cukier.pl/ ). A więc musiałam coś wypróbować bo już nie mogłam wytrzymać i tak przyszedł pomysł na ciasto porzeczkowe. Jest przepyszne, smakuje jak tort, choć tortem nie jest.




Porzeczkowiec :

  • 3/4 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 szklanka cukru ( ja użyłam cukru do pieczenia - drobny)
  • 3 łyżki kakao
Wszystko zagotować i ostudzić.

  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 5 jaj
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanka cukru 
Białka ubić z cukrem, dodawać po 1 żółtku i dalej ubijać. Wlać do tego wystudzoną masę kakaową. Dodać mąkę, proszek i sodę. Piec w temperaturze 180 st. C ok. 40 minut.
  • 1 kostka masła
  • 6 łyżek cukru
  • 1/2 kg wiaderka twarogu śmietankowego
Ucierać masło z cukrem i dodawać partiami ser.
  • 1/2 l śmietany 30%
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 fiksy do śmietany
Ubić wszystkie składniki, aby wyszła bita śmietana.

A ponadto:
  • 2 słoiki dżemu porzeczkowego
  • tabliczka gorzkiej czekolady

Składanie ciasta od dołu:
  1. ciasto- połowa.
  2. dżem porzeczkowy- słoik.
  3. masa serowa
  4. ciasto- druga połowa
  5. dżem porzeczkowy - słóik.
  6. bita śmietana
  7. starta gorzka czekolada.

A teraz trochę o produktach z firmy Cukier Polski. Do tego ciasta użyłam :

1. Cukier do pieczenia- drobny
Cukier do pieczenia drobny bardzo szybko rozpuszcza się. Doskonale nadaję się do wypieków, przygotowywania ciast, kremów i deserów.


2. Cukier biały puder
Szczególnie polecany do wypieku ciast i ciasteczek, przygotowywaniu lukru, dekorowania i posypywania.

3. Mąka pszenna tortowa
Polecana tak naprawdę to wszelkich wypieków. 

1 komentarz: