wtorek, 22 marca 2016

Chili con carne

Zapraszam dzisiaj do mojej kuchni, a w niej pyszny przysmak meksykański- chili con carne w mojej wersji. Jest to potrawa na bazie mięsa mielonego, czerwonej fasoli i papryki.


Chili con carne
  • 250g mięsa mielonego
  • puszka czerwonej fasoli
  • puszka pomidorów krojonych bez skóry
  • 2 średnie cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • duża papryka
  • oregano
  • papryczka chili
  • sól 
  • pieprz
Cebule kroimy i szklimy na oliwie. Czosnek siekamy i dodajemy razem z oregano do cebuli. Dodajemy mięso mielone, smażymy na wolnym ogniu. Gdy mięso się zarumieni wlewamy na patelnię pomidory wraz z zalewą. Doprawiamy papryczką chili, solą i pieprzem. Dusimy na małym ogniu 20 minut. Paprykę kroimy w kostkę, dodajemy do całości. Przekładamy odsączoną z zalewy czerwoną fasolę, gotujemy jeszcze 5 minut. 
 Podajemy z naleśnikami, tortillą lub ryżem.
U mnie chili con carne było właśnie z naleśnikami, na farsz dałam żółty ser i zapiekłam.

 
Lubicie taka kuchnie? Zrobiliście kiedyś takie właśnie chili? :-)

1 komentarz: