piątek, 19 lutego 2016

ZDROWY STYL ŻYCIA # zdrowe zamienniki w diecie

Zdrowe odżywianie nie wymaga wielkich wyrzeczeń, a jedynie wiąże się ze zmianą przyzwyczajeń. Można nawet całkowicie wyeliminować ze swojej diety jakieś produkty, jeśli mądrze zastąpimy je podobnymi, zdrowszymi. 
U mnie wygląda to następująco :

1. Chleb pszenny zamieniłam na pieczywo razowe
Pieczywo razowe jest zdrowsze, ale jednak trzeba uważnie patrzeć na skład bo niektóre pieczywo razowe wcale nim nie jest. Po prostu dodają do niego barwniki.
2. Ziemniaki zamieniłam na kasze, ryż i pełnoziarnisty makaron
Kiedyś nie wyobrażałam sobie obiadu bez ziemniaków, a teraz jemy je naprawdę rzadko najczęściej w formie pieczonych frytek. Zamieniłam je na ryż, makaron pełnoziarnisty i różnego rodzaju kasze. I dlatego obiady nie są nudne ;-)


3. Musli, płatki śniadaniowe zamieniłam na płatki owsiane
Jak wiadomo sklepowe płatki czy musli zawierają dużo cukru, co jednak źle wpływa na nasz organizm. Natomiast płatki owsiane są naturalne i to my decydujemy co do nich dodamy, a uwierzcie mi, że można tu sporo wyczarować.

4. Majonez, śmietana zamieniłam na jogurt naturalny
A tu chyba wybór był jasny, jak dla mnie za tłusto i za dużo niepotrzebnych kalorii. A sałatki czy jajka też dobrze smakują z jogurtem.

5. Tłuste mięso zamieniłam na drób, ryby.
Dla mnie to nie było wielkie wyrzeczenie, bo ja nigdy nie przepadałam za tłustym mięsem. Zawsze moim wyborem były ryby i drób. Tylko też nie smażone, a pieczone czy duszone.
6. Napoje zamieniłam na wodę
Zdarza mi się oczywiście jak każdemu w pośpiechu sięgnąć po napój czy sok sklepowy, ale to są przypadki mało kiedy się zdarzające. Najlepszym wyborem jest zwykła woda, albo z dodatkiem cytryny.
Oczywiście te produkty są dostosowane do mojej diety i mojego stylu życia. A Wy jakie produkty zmieniliście na zdrowsze??

1 komentarz:

  1. Witam. Ja również ostatnio trochę zmieniłam w mojej diecie. Chleb piekę sama, mleko zamieniłam na mleko roślinne. które też robię sama. Sól na sól różową himalajską. To kilka przykładów. Fajny post. SERDECZNIE POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń