sobota, 23 stycznia 2016

ZDROWY STYL ŻYCIA #aktywność fizyczna

Styl życia bardzo się zmienił w ostatnich latach. Większość czasu spędzamy przed komputerem, telewizorem lub w samochodzie, a nasze ciało stworzone jest do bycia w ruchu. Jeśli chcemy prowadzić zdrowy styl życia koniec z wymówkami, że nie mamy czasu na sport.



Możliwości aktywności fizycznej jest mnóstwo: spacery, gimnastyka, bieganie, pływanie, jazda na łyżwach, a nawet codzienne domowe czynności, czy fitness.
Na samym początku proponuję zwykły spacer. Nie trzeba podejmować żadnych treningów czy przygotowań. Regularne spacerowanie na świeżym powietrzu wpłynie pozytywnie na nasze zdrowie, samopoczucie. Mogą być to różne ćwiczenia, to już zależy od upodobania. Prawda jest taka, że powinniśmy się ruszać. Nawet ćwiczenia w domu dadzą efekty, tylko trzeba pamiętać o kilku zasadach.
Jak ćwiczyć?

  • ćwicz regularnie- co najmniej 3 razy w tygodniu
  • ćwicz dostatecznie długo- przynajmniej 30 minut w ciągu dnia
  • pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem
  • nigdy nie ćwicz bezpośrednio po treningu
  • wybierz sport, który będzie dla ciebie przyjemnością, a nie obowiązkiem
  • ćwicz przy muzyce- jest to dodatkowa rozrywka

A jak to jest u mnie??
Ja proponuje spacer, a najlepiej z dzieckiem. Jest to łączenie dobra z pożytecznym. Wspaniale rozwiązanie także dla dziecka, bo może aktywnie spędzić czas. Oczywiście ćwiczę także w domu przed komputerem, najbardziej sprawdziły mi się treningi z Mel B. Ćwiczę wtedy, gdy mam na to czas, gdy malutka śpi, nie jest to oczywiście codziennie. Staram się , aby były to ćwiczenia regularne, przynajmniej 3 razy w tygodniu.

A jak to jest u Was??

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz