piątek, 18 grudnia 2015

Nasza przygoda z parowarem . . .

Nasza przygoda z parowarem zaczęła się jakiś tydzień temu. Stwierdziliśmy, że przed świętami przydałoby się trochę lekkostrawnych potraw w naszym jadłospisie. I tak sobie przypomniałam, że już jak byłam w ciąży to zakupiliśmy parowar i leżał tak nieużywany w piwnicy.



Teraz używamy go codziennie do przygotowywania obiadków, wcześniej nie wiedziałam, że w takim sprzęcie można przygotowywać naprawdę niesamowite potrawy. I co najważniejsze bez tłuszczu i są to dania lekkostrawne. Choć jest też i minus posiadania takiego sprzętu, a mianowicie zmywanie. Ponieważ posiada wiele elementów, które trzeba umyć. Jednak ta wada nie zaważyła na mojej ocenie tego sprzętu. Jestem z niego bardzo zadowolona, choć nie mam najnowszego modelu to i mój sobie jakoś radzi.

Na dzisiaj mam przepis na :

 Sznycle z indyka na parze z kaszą kuskus 
  • sznycel z fileta z indyka -4
  • oliwa z oliwek - 2 łyżki
  • marchew - 2
  • kasza kuskus
  • czosnek - 3 ząbki
  •  papryka słodka -1/2 łyżeczki
  • pieprz ziołowy
  • sól  

Kotleciki wkładamy do miseczki, wlewamy oliwę z oliwek, wsypujemy paprykę i przeciśnięty przez praskę czosnek . Mieszamy dokładnie i odstawiamy na 30 minut. Marchewki obieramy, myjemy i kroimy w krążki. Do parowaru wkładamy kotleciki oraz marchew i gotujemy 20 minut. W tym czasie przygotowujemy kaszę. 
Podajemy oprószone pieprzem ziołowym i solą.
SMACZNEGO! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz